V souvislosti s praxí některých podnikatelů nabízejících občanům své služby a zboží prostřednictvím telekomunikačních technologií (zejména telefonicky) si vás dovolujeme upozornit na možné problémy, k nimž může při sjednávání smluv tímto způsobem dojít.
Dle občanského zákoníku lze smlouvu uzavřít i pomocí telekomunikačních prostředků - např. telefonu. Doporučujeme vám proto s tímto vědomím přistupovat k jednání s obchodníky prostřednictvím těchto prostředků obezřetně a uvážlivě. V prvé řadě je vhodné zvážit, zda nabízený produkt skutečně potřebujete. I proto je vhodné neodpovídat na nabídku bezprostředně (do telefonu), ale až po úvaze. Za tímto účelem si tak lze vyžádat čas na rozmyšlenou nebo požádat o zaslání nabídky v písemné podobě.
Během telefonického hovoru může dojít k manipulaci a oslovený ani souhlas s uzavřením smlouvy vyjádřit nemusí (později pak může dojít i k sestříhání nahrávky hovoru, neříkejte proto do telefonu žádnému prodejci „ano“), jednejte vždy s rozvahou, telefonicky uzavřená smlouva se těžko rozporuje.